PILATES

Pilates noemde zijn methode Contrology, omdat hij ervan overtuigd was dat zijn oefeningen de mentale vermogens gebruiken om de spieren te beheersen. De nadruk van de methode ligt bij de spieren die ervoor zorgen dat het lichaam in de correcte balans staat en de wervelkolom ondersteunen.
yoga haarlem bloemendaalHet hele lichaam is betrokken bij Pilates. Maar je traint vooral je rompstabiliteit oftewel core-stability. Met ‘core’ wordt je romp of je kern bedoeld: een korset van spieren rondom je rug, buik en bekken. Bij het uitvoeren van allerlei bewegingen heb je deze spieren nodig. Een stabiele, sterke kern vermindert het risico op blessures en daarom is het verstandig om de stabiliteit van je kern te trainen. Ook tijdens het uitvoeren van je eventuele andere sporten heb je hierdoor meer kracht, je houdt het langer vol en voorkomt blessures.
Kortom, een potje tennis is nog nooit zo makkelijk geweest!

In de lessen die ik geef trainen we met ook een small-ball
Het toevoegen van de kleine bal heeft meerdere voordelen. Het voegt een speels element aan de training toe, maakt de training uitdagender en daardoor (nog) effectiever. De bal wordt gebruikt als hulpmiddel om de bewegingen bewuster uit te voeren.
Voor een sneller en effectief resultaat wat betreft soepelheid, spierkracht en een betere houding.

Geen bal aan? Vergeet het maar!
Doordat het een stuk lastiger is om je balans te bewaren, train je met een small-ball heel wat extra spieren en dat merk je!

Kom eens een proefles doen!
Petra Ferwerda, gediplomeerd Pilates matwork-ground-control en small-ball instructor.

Lessen zijn op:
Maandag 18:45 – 19.45 uur
Maandag 20:00 – 21:00 uur
Donderdag 09:00 – 10:00 uur

Info www.petrapersonaltrainer.nl
aanmelden via: info@petrapersonaltrainer.nl